Løbetræning

Midtjysk Bjergløb 2011

• 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

#1: cpalikaras - 3. aug. 2010 - 20:58

Min svoger og jeg har hen over kaffebordet givet hinanden håndslag på, at vi i 2011 stiller op til Midtjysk Bjergløb, nærmere bestemt Bjergklassikeren (27 km og 465 højdemeter). Min svoger er jægersoldat så han klarer sig uden tvivl, det er straks værre med mig! P.t løber jeg 25-30 km ugentligt i fladt terræn og har i år gennemført mine første to halv-marathon uden problemer. Har I et overordnet bud på hvilke træningstrategier jeg (hunkøn, 40 år) skal lægge for dagen for at kunne gennemføre Bjergklassikeren primo juni næste år? Og så lige et sidste spørgsmål! Løbes dette løb i trailsko eller alm. løbesko?

#2: Marathon Sport - 4. aug. 2010 - 8:21

Hej med dig

Jeg tror ikke at din træningsstrategi skal adskille sig væsentligt fra hvis du skulle træne op til et 1/2 marathon. Løbet er ikke så meget længere. Det vil dog nok være en god ide´at træne lidt i bakker inden det går løs derovre, for det er en ret kuperet rute:-) Vi løb løbet for nogle år tilbage og du kan sagtens løbe i almindelige løbesko, da der primært løbes på skovstier.

Mvh Steen/Marathon Sport

#3: rni - 5. aug. 2010 - 16:38

Hej!

Jeg tilslutter mig Steen.

Jeg tror heller ikke du skal løbe så meget anderledes men du skal dog sørge for at træne bakkeløb. Dels fordi det er hårdt for dine lår pludselig at skulle løbe op og især at løbe ned og dels fordi du vil
få føelsen af meget mere overskud.
Jeg løb bjergklassikeren i år og det var rigtig hårdt men så heller ikke værre.
Når du allerede løber som du gør, burde du ikke få problemer og så kan du glæde dig over ikke at skulle løbe den sidste sløjfe en gang til som de skal på marathon distancen. Man møder dem derude og de ser rigtig trætte ud.
Glæd dig til et rigtig "hyggeligt", super smukt og godt tilrettelagt løb.

Go vind.

Mvh
Rni

#4: cpalikaras - 12. aug. 2010 - 17:25

Kære Steen og Rni.
Tak for de kloge ord. Jeg træner gerne bakkeløb, hvis det er dét der kan få mig helskindet over de jydske bjerge. Arbejder i øvrigt på en skole i 4 etager. Så'en en 5-6 daglige ture op og ned kan vel også kaldes "bakkeløb", ik?!

0;-) Christina
  • 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

KommentÉr