Løbeudstyr

Løbe/puls ur

• 1
Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 5 kommentarer)

#1: danielgt - 27. jul. 2010 - 19:37

Hej MS.

Jeg har indtil videre brugt applicationen "runkeeper pro" på min iPhone til mit løb. Og er blevet enig med mig selv om at det er på tide at anskaffe sig et ur. Jeg leder efter et ur der kan vise: fart(min pr. km), længde, tid og puls, går udfra de fleste kan det. Har ikke rigtigt styr på den slags ure og da det er mit første vil jeg gerne lave en god investering. Ser ikke mig selv som en nybegynder, så vil gerne have det kan holde en del tid og hjælpe med at gøre min træning bedre. Ville bestemt ikke klage vis prisen lagde under de 2000,- men vis der er et fantastisk ur med en højere pris vil jeg da også gerne høre det forslag.

vis der skal bruges flere informationer om noget så skriv endelig, er som sagt rookie på ur stadiet :)

På forhånd tak.

Daniel

#2: Mette R - 28. jul. 2010 - 10:56

Hej Daniel,

Du har brug for et pulsur med gps i, hvis du gerne vil kunne se din tid/hastighed. Jeg har altid selv været glad for Polar pulsure, og mit nyeste ur er modellen "RS300X" som er en løbecomputer, som ikke vejer særligt meget (pris 1100 kr. på pulure.dk). Som ekstra udstyr har jeg købt en GPS (pris ca. 700-800 kr. fra marathonsport), så jeg kan se hastighed og distance, jeg mener du både kan indstille uret til at vise hastighed/min eller hastighed/time. Jeg synes GPS er bedst, da det så også kan bruges til andre sportsgrene f.eks. cykling, hvorimod en løbepod/skridttæller jo nok kun kan bruges til løbeturen.

Håber du kan bruge rådet.

Mette

#3: danielgt - 28. jul. 2010 - 12:50

vi snakker den her? http://pulsure.dk/shop/pulsure/gps%2fmultisport/polar/polar+rs300x+multisport.html efter hvad jeg kan se er gps udstyret med i prisen der.

har selv kigget på http://pulsure.dk/shop/pulsure/gps%2fmultisport/garmin/garmin+forerunner+110-hr+-+herrer.html men syntes at jeg har kunne læse mig til at det var mest for begyndere.

skal mest bruge uret til interval træning og se min min/km da jeg gerne skal have lidt mere fart på til de længere ture :)

#4: Mette R - 28. jul. 2010 - 21:17

Hej igen,

Det er dén model jeg selv bruger, men havde glemt at der var et pakketilbud. Det har også pulszoner, så det kan gøre dig opmærksom (med et bip) på om du er udenfor en given pulszone, så det er nok meget godt til interval løb. Derudover kan du efterfølgende lægge dine træningspas ind på polarpersonaltrainer.com hvor du kan holde overblik over forskellige ting. Hvis jeg skal komme med et minus, så er det vedr. GPS´en, det kan være besværligt at tænde den, og jeg bruger nok 4-5 forsøg hver gang jeg bruger den, men det er en tilvænningssag, og på trods af det er jeg stadig meget glad for den, ville bare være ærlig. Du kan også læse lidt om den på polars forum, hvor brugere diskuterer de forskellige produkter.

#5: Sofied - 31. jul. 2010 - 0:01

Jeg har et Garmin forerunner 405 som jeg er rigtig glad for. Det kan købes for lige knap 1900kr på loebshop.dk, og har alle de funktioner du leder efter, plus en del mere. Det kan også bruges både til cykling. Desuden er det med en touch-krans, (som jeg synes) der gør det nemmere at skifte mellem menuerne med. Det kan også bruges som hverdagsur, da uret ikke fylder ret meget størrelsesmæssigt og bare kan "nøjes" med at vise tid og dato. Ringen/kransen kan låses, så du ikke kommer til at gå ind i menuerne når du ikke skal bruge dem.
  • 1
Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 5 kommentarer)

KommentÉr