Skader

smerter over ankel efter løb.

• 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

#1: danielgt - 30. jun. 2010 - 12:23

Hej MS.

Jeg har efterhånden løbet et halvt års tid, og gennemførte for nyligt et halv marathon. Efter det er jeg begyndt at få smerter i mit venste ben lige over anklen i den nederste del af musklerne, når jeg har været ude at løbe.

jeg løber i nogle nimbus neutral sko og har gjort det hele tiden, har skiftet sko 1gang i løbet af det halve år. Smerten er kun i det venstre ben og kommer kun når jeg har været ude at løbe. Jeg strækker selvfølgelig ud som jeg hele tiden har gjort og der har ikke tidligere været problemer.

Nogle tips/tricks noget jeg eventuelt gør forkert?

På forhånd tak.
Hilsen Daniel

#2: Marathon Sport - 1. jul. 2010 - 10:54

Hej Daniel

Det er svært at sige hvad det kan være, kan du eventuelt være lidt mere specifik med heny til hvor du har smerterne? Er det på forsiden eller bagsiden af benene.

Steen (Marathon Sport)

#3: danielgt - 1. jul. 2010 - 11:36

det er hele vejen omkring, lidt som om vis noget sad alt for stramt rundt. Idag er det så gået op så jeg har ondt ved venstre hofte lidt over ballen. Så det er vel bare noget jeg lige har fået overbelastet og skal tage den lidt med ro et par dage?

#4: Marathon Sport - 1. jul. 2010 - 14:07

Hej Daniel

Det lyder lidt som en overbelastningsskade, som du beskriver det. Ellers vil jeg sige at det kunne lyde lidt som om at du måske har øget din træningsmængde lidt for hurtigt, så dine muskler i læggen er vokset lidt hurtigere end bindevævet har kunnet følge med. Men at tage et par dage stille og roligt, lyder som et meget godt forslag.

Steen
  • 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

KommentÉr