Skader

Smerter på indersiden af lægmusklen

• 1
Viser kommentarer 1 - 3 (ud af 3 kommentarer)

#1: Dynepusher - 14. maj. 2010 - 23:14

Hej Alle.
Jeg har i det sidste års tid løbet i et par Nimbus 10, og er nu gået over til Nimbus 11.

De sidste måneder er jeg begyndt at få ondt på indersiden af lægmusklen, tættes på knoglen. Jeg har altid løbet i sko med neutral, og det har ikke været noget problem.

Nu har jeg så løbetestet mine nye Nimbus 11 her til aften, og smerterne er stadig ikke forsvundet. Kan det være at jeg måske skulle prøve med en form for svang-støtte for at få bedre støtte under svangen og dermed få smerten til at forsvinde ?

Jeg skal løbe marathon her den 23. så det er rimelig vigtigt at jeg ikke har smerter der :-)

Mvh
Jakob

#2: Marathon Sport - 15. maj. 2010 - 19:10

Hej Jakob

Det lyder i hvert fald som om, at du har fået lidt skinnebensbetændelse. En god idé for dig, kan være at lave en snørre lås på dine løbesko, dette vil gøre at dit hælben vil blive bedre fikseret i skoen og dermed vil der være mindre træk på de muskler, der sidder på indersiden af skinnebenet.

Du kan også evt. som du selv nævner lægge et lille svangindlæg i skoen, det kan muligvis også aflaste området lidt.

Hvis du skal løbe maraton d. 23/5, så er det vigtigste at du kommer af med smerterne, så du måske laver et enkelt alternativt træningspas i stedet for løb.

God tur i København

Steen

#3: metsle - 18. maj. 2010 - 7:19

Hej, jeg oplever præcis det samme, og skal også løbe CPH marathon på søndag. Men hvad er en snørre lås og hvad vil det sige? Jeg har også hørt om anti-inflammatorisk smørrelse, kan I også anbefale det? Eller evt. massage/fysioterapi? Jeg er desværre ved at være en anelse frustreret over smerten.... Håber I kan hjælpe. På forhånd tak. M
  • 1
Viser kommentarer 1 - 3 (ud af 3 kommentarer)

KommentÉr