Løbetræning

Sp. til løbeprogram, "Test 1"

• 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

#1: grav - 14. maj. 2010 - 17:32

Hej!
Jeg har været rigtig glad for det løbeprogram, jeg har genereret her på siden (Program 2 – 42,2 km, let øvet). Der er dog en enkelt ting jeg ikke helt kan gennemskue.

I næste uge skal jeg løbe flg.:

Uge 9, Dag 3, Niveau N4, Puls 80-90%, Borg 17-19, 14 km
Test 1 - 10 km, 2 km opv. N2 + 2 km afjog N1

Det er den første "test" jeg løber, og jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det drejer sig om intervaltræning, eller om meningen er, at jeg skal løbe 10 km på niveau N4, dvs. lige så hurtigt som de enkelte omgange i intervaltræning? Det sidste lyder umiddelbart som en hæftig intensivering.

Hvad er i øvrigt "Borg"? :-)

Vh Mikkel

#2: Marathon Sport - 15. maj. 2010 - 19:06

Hej MIkkel

Da det rent faktisk er tænkt som en lille test af din form, er det meningen at du skal løbe med ret høj intensitet. Det der svarer til niveau 4. Du skal selvfølgelig løbe med lidt lavere intensitet end hvis du els. løber 1 km intervaller.

Borg skalaen er et subjektivt værktøj til at styr træningsintensiteten med, niveau 4 betyder at du er kraftigt forpustet og kun kan tale/ svare med enkelte ord.

Mvh. Steen

#3: grav - 6. jun. 2010 - 15:51

Hej Steen,

tak for dit svar - man bliver jo nogen gange overrasket over, hvor meget man egentligt kan :-) Jeg har helt tydeligt mærket at mit niveau er steget efter at jeg er begyndt på jeres løbeprogram.

Vh Mikkel

#4: Marathon Sport - 6. jun. 2010 - 21:24

Hej Mikkel

Godt at høre, vi har lagt en lille artikel op her på siden, der forklarer Borg skalaen.

http://marathonsport.dk/viden-om-loeb/artikler/traeningsteori/borg-skalaen

Steen
  • 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

KommentÉr