Skader

Kbh Marathon - skade

Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 6 kommentarer)

#1: Rasmus - 11. maj. 2010 - 19:49

Hej med jer. Jeg er grædefærdig. Har fulgt jeres 20 ugers program for let øvede, med 3 ugentlige løb til punkt og prikke. Er i superform og glæder mig vildt til at løbe i København om 14 dage. I lørdags fik jeg en lille fibersprængning i lægen....nedtur. Kom udad ingenting. Har været til fysioterapeut idag og har fået nåle i, som han tror på kan løse problemet. Er der nogen der ellers har gode råd til hvad jeg kan gøre? Er villig til alt. Lad os sige at jeg kan løbe igen lørdag (kan ikke nu). Hvordan skal jeg så løbe den sidste uge? er indtil videre gået glip af 18 km i søndags og 11 km idag og skulle efter planen løbe 11 med interval om 2 dage. Efter planen skulle jeg så løbe 15 på lørdag og 3 små ture op til næste søndag. Hvad mener I? Indtil da, skal Jeg så forsøge at cykle lidt (kan godt cykle med lav belastning)? Pft. rasmus

#2: soeren76 - 12. maj. 2010 - 8:11

Et par dages pause og så eller stille og roligt løb (ikke for lange ture). Ingen intervaltræning o.l. Pas også på bakker - det er de eksplosive bevægelser der giver størst risiko for fibersprængninger. Derudover god opvarmning. Rolig nu - når det er så tæt på kan du ikke nå at forbedre formen alligevel. Så (ud fra hvordan kroppen har det) tag en kort tur i MP på lørdag og se hvordan det går.....

#3: Rasmus - 13. maj. 2010 - 14:16

MP? Kan ikke løbe nu, men kan cykle,. Skal jeg holde formen ved lige vha cykling? har aldrig varmet op...mener du udstrækning før løb?

#4: IMJR - 14. maj. 2010 - 14:19

MP = Marathon Pace. Altså det tempo, du forventer at løbe din marathon i.
Du skal røre dig mest muligt uden at det gør ondt (cykling/svømning/aquajogging); men din form forbedres ikke noget her i den sidste periode op til løbet. Nu gælder det bare om at bevare optimismen og restituere inden løbet.
Håber du får styr på det.
Mvh
Jesper

#5: Johanne - 15. maj. 2010 - 21:45

Hej Rasmus

-står selv lidt i samme situation som dig. Her små 14 dage før den store dag, begyndte mit højre læg at gøre enormt ondt. Jeg stoppede promte, trods jeg kun havde løbet 15 km og efter planen skulle jeg ellers løbe på den gode side af 20 km denne dag.
Valgte at holde 4 dags pause, og så håbe på at det var nok til at læggen kunne komme sig.
Var så ude på små 6 km her torsdag og måtte sande at det ik´var blevet meget bedre. jeg var grædefærdig og i dårligt humør resten af dagen. Fredag morgen tænkte jeg at det skulle være løgn, jeg havde et par indersåler til at ligge, dem proppede jeg i løbeskoene og afsted i skoven med mig. Om det var sålerne eller min jernvilje ved jeg ikke, men jeg løb 20 km uden problemer og uden gener af læggen - dog i et roligere tempo end ellers. Er ovenpå igen, og har fået blod på tanden igen og - ja håbet lever endnu.
- hej fra Johanne
Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 6 kommentarer)

KommentÉr