Hej,
Jeg løb et halvmarathon i lørdags i Sverige. Jeg havde ellers rigtigt godt med km i benene op til løbet (har løbet jævnt de sidste 1 1/2 år), men kunne desværre alligevel konstatere at jeg nok alligevel ikke var helt klar - og derfor har overbelastet mit knæ. (Jeg er gået op fra 10/12 km på den lange tur til 19 km i løbet af godt 8 uger).
De sidste 6 km af løbet kunne jeg godt mærke mit venstre knæ ikke var helt tilfreds. Resten af lørdagen havde jeg meget ondt i mit knæ, men med stræk og hvile og is, har jeg i dag (tirsdag) ingen videre smerte tilbage. For 8 år siden løb marathon og dengang gik det alt for hårdt ud over mit knæ, og har lært at tage den slags skader alvorligt. Jeg er naturligvis villig til at trappe ned på min træning - eller vælge alternativ træning et stykke tid, for at undgå en varig skade. Men mit spørgsmål er så, hvordan gør jeg?
Jeg har læst på nettet at jeg nok godt kan løbe små ture. Men taler vi 2-3 eller 5 km i de næste 4-6 uger? Eller er vi ude i noget motionscykling eller noget helt tredje? Jeg vil mægtig gerne holde mig i løbeform fortsat, hvis det altså er muligt?
Jeg har naturligvis endnu ikke trænet siden i lørdags, kun gået - og lavet stræk.
Håber at der er nogen derude som kan give mig nogle gode råd.
Tusind tak på forhånd,
Mvh. Winnie