Skader

Ømhed i ben

Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 6 kommentarer)

#1: lhjorth - 22. apr. 2010 - 19:35

Kære alle,

jeg er fornylig (igen) startet mere seriøst op med løbetræning (har løbet sporadisk over de sidste par år). De første par uger gik det fint, men nu begynder jeg at syre til i lårmusklen lige over knæet, i læggene og på forsiden af underbenet. Jeg har haft mine løbesko i knap 2 år, men som nævnt kun brugt dem sporadisk. Er det (allerde) tid til skift - eller er der noget helt andet, jeg skal være opmærksom på. Jeg løber ikke mere end 3 km 3x om ugen. Jeg er opmærksom på væskeindtag (dagligt), så det er ikke dér, vi skal lede :-)

Håber nogen kan hjælpe :-)

#2: Mette R - 22. apr. 2010 - 22:59

Mine lægge plejer at syre til, hvis jeg f.eks. har styrketrænet dagen inden, og musklerne derfor ikke er ordentligt restitueret., eller hvis man har fået alkohol indenfor de seneste dage kan læggene også syre til. Det kan også syre i dine muskler, his du løber for hurtigt, måske kan det hjælpe at sætte farten ned?

Mette

#3: soeren76 - 23. apr. 2010 - 12:51

Det kna nu også være skoene 10km*52uger*2 = 1000km passer meget godt med at de er ved at være godt brugt. Se evt nedenunder - begynder "rillerne" at forsvinde er de nok også slidte indeni. Evt kan et par sko at skifte med være en god ide. Pas på med at køre skoene helt ned - det giver typisk skader....

#4: Marathon Sport - 26. apr. 2010 - 13:29

Det kan også være at dine muskler skal tilvænnes til din øgede træningsmængde, selvom 3x 3km ikke lyder af meget, så kan det alligevel være at du er startet lidt for hurtigt op. Det kan dog også være at din lårmuskler simpelthen ikke er stærke nok og derfor meget hurtigt bliver udtrættet, så måske skal du kombinere din løbetræning med lidt styrketræning.

Steen

#5: lhjorth - 26. apr. 2010 - 18:44

Hej alle - tak for jeres svar. Steen, vil en løbetest hos jer afsløre årsagen? Jeg købte mine sko i USA og har ikke fået dem løbetestet, så jeg overvejede at ta dem med forbi hos jer en dag. Vil det være relavant?

Kh Lina
Viser kommentarer 1 - 5 (ud af 6 kommentarer)

KommentÉr