Skader

Skinnebensbetændelse

• 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

#1: julian - 14. apr. 2010 - 10:07

Hej
Jeg er i gang med at træne op til min første marathon. Jeg fik et par lækre NB 760 fra Marathonsport i november som jeg bruger, semiflittigt (3x12 km om ugen for tiden). Men problemet er, at jeg har fået skinnebensbetændelse. Jeg er blevet målt i Marathonsport til at have neutral løbestil, så den skulle være lige i øjet med NB 760.
Er der nogen der har nogle tricks til at komme af med skinnebensbetændelsen udover at lade være med at løbe og at løbe på et blødere underlag?
Jeg håber i kan hjælpe

Mvh Julian

#2: IMJR - 14. apr. 2010 - 11:58

Hej Julian.

Der kan jo være flere årsager til skinnebensbetændelsen; men prøv da at tage skoene forbi butikken og bliv testet igen. Det kan jo være, at de efterhånden er slidte eller at problemet klan afhjælpes med et indlæg.
Når det så er sagt, ville jeg i dit sted prøve med akupunktur for at få lindret generne.

Mvh
Jesper

#3: Marathon Sport - 14. apr. 2010 - 21:09

Hej Julian

Du kan også forsøge dig med nogla af de træningsøvelser som vores kollega Sportsfyssen anbefaler. http://sportsfyssen.dk/oevelsesprogrammer.htm

Desuden kan du jo forsøge dig med lidt alternativ træning i de perioder hvor du har ondt. Det kunne være Aquajog, Ellipsetræner eller romaskine. Der vil du ikke få stød op igennem kroppen/skinnebenet.

Steen

#4: julian - 15. apr. 2010 - 9:37

Hej Steen og Jesper.
Tak for jeres svar.
Jeg går fluks i gang med træningsøvelserne og tager også lige skoene med ned i butikken en af de nærmeste dage.

Mvh Julian
  • 1
Viser kommentarer 1 - 4 (ud af 4 kommentarer)

KommentÉr